Map van de kop van Assendorp
Naar verwachting zijn de werkzaamheden eind oktober 2024 afgerond.
Voor vragen kun je contact opnemen met de omgevingsmanager van Klink Nijland via:roland@klink-nijland.nl of via het contactformulier op de website van Klink Nijland: www.klink-nijland.nl/contact
Op deze projectpagina vind je alle informatie over het project. Aannemer Klink Nijland houdt de buurtbewoners en ondernemers op de hoogte met brieven en bezoekjes aan bedrijven. De bouwkeet van Klink Nijland staat elke woensdagmiddag van 15:00 uur tot 16:00 uur open voor vragen. Je kunt hen ook bereiken via de contactgegevens op deze pagina. Als je op de hoogte wilt blijven van algemene informatie, kun je je aanmelden voor de nieuwsbrief van het Stadshart via de homepagina van deze website.
De omrijdroutes staan op deze projectpagina. Ook in het gebied zelf staan borden die je de juiste weg wijzen, en soms zijn er verkeersregelaars om te helpen.
We doen ons best om overlast zo min mogelijk te maken. Als je toch veel last hebt, kun je contact opnemen met Klink Nijland, de aannemer, of met de gemeente Zwolle.
Jawel, de auto mag gewoon door de straat rijden. De fietsers en voetgangers krijgen wel meer ruimte, in plaats van de auto.
Dit is het verkeer van mensen die in de buurt wonen, werken of op bezoek zijn bij bedrijven in die buurt en de straat gebruiken om thuis, op het werk of bij hun bestemming te komen.
Na de vernieuwing worden andere routes om bij de A28 te komen beter en sneller, waardoor de verkeersdruk in dit gebied juist afneemt.
Autoverkeer wordt met omleidingsborden buitenom gestuurd. Bij te veel sluipverkeer worden maatregelen genomen. Denk aan de inzet van verkeersregelaars of plaatsen van tijdelijke obstakels om de sluiproutes minder aantrekkelijk te maken.
In principe niet in 30 km/u-gebieden. Een zebrapad kan voor verwarring zorgen in straten waar voetgangers overal al mogen oversteken.
Het aantal parkeerplaatsen blijft hetzelfde, maar de plaats ervan verandert.
Nee, alles is openbaar.
Er is een invalideplek opgenomen in het ontwerp.
Dit kan dan om de hoek van de Assendorperstraat.
Er komt extra fietsparkeerruimte in de zogenoemde flexibele strook.
Woningen en winkels zijn altijd te voet bereikbaar. Fietsers en automobilisten worden omgeleid.
Ja, jouw bedrijf blijft gewoon bereikbaar. In de nieuwe situatie zijn er ook parkeerplaatsen opgenomen op straat, op basis van beschikbaarheid bereikbaarheid.
Buslijn 3: 4 per uur
Buslijn 10: 4 per uur
Buslijn 301: 8 per uur.
In totaal 16 bussen, tijdens de spits
Daarover is goed contact met de belangenorganisatie uit de stad voor mensen met een visuele of lichamelijke beperking.
De bestaande bomen blijven staan.
Bewoners/ondernemers hebben de optie voor individueel beheer van geveltuintjes.
Ja, volgens het ontwerp.
De gemeente zorgt voor het onderhoud van het algemene groen. Als je een geveltuintje hebt aangevraagd, dan is het jouw verantwoordelijkheid als ondernemer/bewoner om het onderhoud daarvan op je te nemen.
Iedereen in het projectgebied die een geveltuintje kan aanvragen heeft hierover een brief ontvangen. Als je aan de kant van de nieuwe woningen woont, blijft de stoep voor jullie huis hetzelfde en kun je geen geveltuintje aanvragen.
Kijk voor meer informatie over het geveltuintje op: https://www.zwolle.nl/geveltuintje
Waar we konden, hebben we de plekken waar het water kan komen iets hoger gemaakt. Zo is de bescherming tegen het water sterker geworden. Soms kon dat niet, bijvoorbeeld bij de woonboten, daar blijft het zoals het is. Als er meer verhogingen nodig zijn, doet het Waterschap dat.
We zetten zoveel mogelijk emissievrij materieel in tijdens de werkzaamheden.
De gemeente heeft samengewerkt met verkeers-, stedenbouw- en technische experts om een ontwerp te maken. Tijdens het proces waren er meerdere bijeenkomsten waar mensen in een klankbordgroep hebben meegedacht en hun ideeën hebben gedeeld.
De reden hiervan is dat de Provincie de busroute wilde veranderen. Ook heeft de gemeenteraad in de omgevingsvisie van 2022 besloten om de singel van Zwolle beter te maken, met meer ruimte voor voetgangers, fietsers en groen. Dit is een deel van dat plan.