Als onderdeel van de gebiedsontwikkeling in Weezenlanden-Noord richten we de straten opnieuw in. Bekijk hier het voorlopig ontwerp dat we hebben gemaakt. Hieronder zie en lees je wat de belangrijkste wijzigingen zijn per straat. Ook vind je onderaan deze pagina antwoord op de veelgestelde vragen tijdens de bijeenkomst op 6 februari 2024, waarin we het ontwerp presenteerden.
De uitvoering start naar verwachting in de loop van 2025 en gebeurt in delen. Maar voor de planning en het ontwerp definitief zijn, neemt in het voorjaar de gemeenteraad nog een besluit over het ontwerp. Ook is de start afhankelijk van wanneer de woningen klaar zijn waar ontwikkelaar OCNE aan werkt.
Met de Koelwaterzone bedoelen we het gebied van de huidige Buserstraat, het Koelwaterkanaal en het Almelose Kanaal. Zie onderstaande afbeelding.
Ja, parkeren kan straks in de mobiliteitshub.
Hier komt plek voor in de openbare ruimte. De locatie is nog niet bekend.
Ja, dit is nodig om een logische doorrijroute te maken.
Groot Wezenland blijft in twee richtingen bereikbaar.
Hier komen vaste planten en heesters.
Hier komen bomen van de eerste (maximaal 16m hoog) en tweede grote (maximaal 10m hoog). Er is nog geen exacte locatie van deze bomen bekend. De afstand van de bomen tot de gevel en de locatie van de boom bepaald of er wel of geen schaduw is.
Voor auto's wel, fietsers kunnen hier wel doorheen fietsen.
Dat gebeurt op een later moment met de komst van de mobiliteitshub.
Ja, in overleg met de Rova bekijken we welke plek hiervoor geschikt is.
Ja, dit zorgpunt is duidelijk en nemen we mee in de ontwikkeling van de Singel van Zwolle.
De locatie van bankjes bepalen we bij de uitwerking. Dit is wel een interessante locatie.
De mobiliteitshub voldoet bij oplevering aan de geldende eisen voor brandveiligheid.