---
De herinrichting van de kop van assendorp is een enorme verbetering voor de leefbaarheid en toegankelijkheid, en zet de toon goed om de singel in die lijn door te ontwikkelen. Met hopelijk nog meer ruimte voor groen en biodiversiteit. Maar, zoals in de droom over het implementeren van het STOP principe ook werd benoemd, de auto is nog steeds erg dominant op de weg bij dat ontwerp.
Ik heb een visuele beperking en neem zowel als voetganger en fietser deel aan het verkeer. Ik zie graag een veel meer toegankelijke looproute. In de huidige situatie zijn er veel smalle stoepen, slecht verlichte stukken en onbeschermde oversteekpunten, wat zelfstandig navigeren moeilijker maakt. Daarbij is het mij ook opgevallen dat bij recent ingerichte gebieden zoals de stationsweg de weg en stoep dezelfde kleur hebben waardoor er geen contrast tussen is.
Ik stel voor om de stoepen te verbreden, stoepranden duidelijker te accentueren, te zorgen voor betere verlichting, en veilige oversteekplaatsen te creëren. Het aanleggen van duidelijk gemarkeerde en obstakelvrije wandelroutes zou enorm bijdragen aan de toegankelijkheid voor iedereen, inclusief mensen met een visuele beperking.