Spring naar inhoud

Stemmen

0
0
0
0
0
0

Status

Je kon reageren t/m 31 juli 2024

Implementatie van STOP en niet SPOT

Door: W. Hetebrij
29 juli 2024

---

Het zou fijn zijn als er echt van het STO(M)P-principe werd uitgegaan bij herinrichting van de singel. En in het bijzonder dat dit al direct bij oplevering toepasbaar is, en niet als (verre) toekomstdroom.

Dus concreet betekent dit dat straks bij de herinrichting de voetganger op één staat, en de fietser écht op twee. Dat kan (helaas) niet behaald worden door, zoals bijvoorbeeld bij de herinrichting Wester- en Oosterlaan en recenter bij de kop van Assendorp, simpelweg de weg te versmallen en de extra ruimte te besteden aan meer groen en bredere trottoirs. Hiermee staat de voetganger wel op de eerste plek, maar staat de auto van de overige weggebruikers op nummer twee, in plaats van de laatste plaats. Dit is pijnlijk duidelijk bij de Wester- en Oosterlaan, en wellicht/waarschijnlijk straks ook bij de kop van Assendorp, waar je als fietser ondergeschikt bent aan het autoverkeer.

Dus hopelijk wordt er geleerd van fouten uit het verleden, waardoor de voetganger straks op nummer één staat en de fietser op nummer twee. Hierbij denk ik bijvoorbeeld aan éénrichtingsverkeer voor auto's waardoor de weg alsnog versmald kan worden of het behouden en toevoegen van fietsstroken, maar de precieze uitwerking is van minder belang zolang het STO(M)P-principe maar vanaf dag één na de herinrichting leidend is op de singel.

Reacties

Geen reacties geplaatst

Login om verder te gaan




refresh

Cancel